Klachtenprocedure Stichting Feniks Ontwikkelingsbegeleiding

Niet tevreden? 

Bij Stichting Feniks Ontwikkelingsbegeleiding (Feniks) doen we onze uiterste best om begeleiding aan te bieden die past bij jouw behoefte en verwachtingen. Maar soms voldoet iets niet aan je verwachtingen. Ook wanneer je niet tevreden bent horen we dat graag. We willen dan graag samen met jou tot een oplossing komen. 

 

Wat kun je doen? 

Bespreek met je zorgverantwoordelijke van Feniks waar je niet tevreden over bent. Een groot deel van de klachten kan in overleg worden opgelost. 

Gebeurt dit niet naar wens, dan kun je jouw klacht met de team coördinator bespreken. Mocht daarna je klacht nog niet voldoende zijn opgelost, dan kun je een officiële klacht indienen. Deze klacht kun je melden door

  • Te mailen naar info@feniks-ontwikkelingsbegeleiding.nl, o.v.v. “klacht”
  • Of een brief te schrijven naar: 

Stichting Feniks Ontwikkelingsbegeleiding

t.a.v. de directie

Ravellaan 13

3533 JE Utrecht 

 

Binnen vijf werkdagen krijg je een bevestiging van ontvangst en nemen wij contact met je op. 

 

Klachtencommissie Jeugd Midden-Nederland

Kom je er niet uit met Feniks, dan kun je jouw klacht indienen bij de Klachtencommissie Jeugd Midden-Nederland. Deze klachtcommissie behandelt klachten van cliënten van een aantal jeugdinstellingen in de regio Midden-Nederland. Een klacht kun je indienen door 

  • Het klachtenformulier in te vullen: https://klachtencommissiejeugdmn.nl/formulier/
  • De klacht per post te sturen: https://klachtencommissiejeugdmn.nl/contact/

 

Als je je klacht wilt bespreken met een onafhankelijke vertrouwenspersoon, dan kun je contact opnemen met het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ).  Het telefoonnummer van het AKJ is 088 -555 10 00. Website: https://www.akj.nl/welkom/.